Rapport for Demo på HK Stats kompetencehjul.
Undersøgelsen blev afsluttet den 21/01/2020.
Hver søjle repræsenterer en kompetence med en mulig score på 0% til 100%. Jo højere score, desto stærkere er kompetencen.
TIP: Klik / tap på en søjle for at få flere oplysninger om denne kompetence
Den samlede score repræsenterer en opsummerende af score på tværs af alle kompetencer og spørgsmål.
Scoren falder inden for området, fra 34% til 66%, der betragtes som kategorien: Øvet.
Øvet
Du vurderer, at du ofte benytter dig af de færdigheder og praksisser, som ligger under jobfeltet. Det kan være en god idé at undersøge, om du kan udvide dine kompetencer ved at kvalificere dig videre indenfor et eller flere af de områder, der ligger under jobfeltet.
Ekspert
Øvet
Begynder
Nedenfor er anført de 3 kompetencer med den højeste score. Udnyt de kompetencer, som du allerede er god til, og brug dem som springbræt til at udforske og lære nye kompetencer.
Datahåndtering baserer sig på en grundlæggende talforståelse. Det handler om at kunne håndtere data i relation til retssikkerhed, analyser og fremstilling af data, formidling og kontrol af store datamængder.
Teknologihåndtering handler om at kvalificere udvikling af systemer, herunder kortlægning af arbejdsflow, omsætning af lovgivning til systemer, formulering af krav til it-specifikationer og om at anvende indsigt om borgere, virksomheder og interne brugeres behov.
At være teknologiambassadør handler først og fremmest om at videreformidle teknologi til andre brugere og håndtere problemer i brugen af systemer. Det handler også om at skabe opbakning til systemer og om at tage ansvar for, at de bliver implementeret.
Nedenfor er anført de 3 kompetencer med den laveste score. De anses for at være særligt vigtige at arbejde med, hvis du ønsker at forbedre dine færdigheder. Det bedste valg er en relevant og aktuel kompetence, hvor der er plads til forbedring.
Styring af processer handler om at styre opgaver og projekter og udvikle standarder til håndtering af sagsgange og opgaveløsning på tværs af organisatoriske enheder. Det handler også om at omsætte lovgivning til guidelines og have organisatorisk indsigt.
Kommunikation handler om at formidle data og lovgivning til borgere, virksomheder og internt. Det handler om fagsprog, fremmedsprog og interkulturel forståelse, samt at kunne vælge medier og kanaler.
Service i samspil handler om at forstå brugere, borgere og virksomheders behov samt koordinere og løse problemer i nuet. Det handler også om at udvikle service ud fra data og i samarbejde med brugere, borgere og virksomheder samt at kunne vurdere, hvor teknologi kan understøtte service.
Listen giver en oversigt over alle kompetencer, den gennemsnitlige score og fordelingen af respondenter grupperet efter deres score.
Score på kompetence
Taksonomi
Fordeling på kompetence
Datahåndtering baserer sig på en grundlæggende talforståelse. Det handler om at kunne håndtere data i relation til retssikkerhed, analyser og fremstilling af data, formidling og ko...
Ekspert
Styring af processer handler om at styre opgaver og projekter og udvikle standarder til håndtering af sagsgange og opgaveløsning på tværs af organisatoriske enheder. Det handler og...
Begynder
Teknologihåndtering handler om at kvalificere udvikling af systemer, herunder kortlægning af arbejdsflow, omsætning af lovgivning til systemer, formulering af krav til it-specifika...
Ekspert
At være teknologiambassadør handler først og fremmest om at videreformidle teknologi til andre brugere og håndtere problemer i brugen af systemer. Det handler også om at skabe opba...
Øvet
Service i samspil handler om at forstå brugere, borgere og virksomheders behov samt koordinere og løse problemer i nuet. Det handler også om at udvikle service ud fra data og i sam...
Begynder
Kommunikation handler om at formidle data og lovgivning til borgere, virksomheder og internt. Det handler om fagsprog, fremmedsprog og interkulturel forståelse, samt at kunne vælge...
Begynder
Diagrammet nedenfor viser scoren på alle spørgsmål.
Dette er den fulde liste af ressourcer relateret til kompetencerne. Du kan filtrere ressourcerne efter kompetence og type ved hjælp af drop-downs.
Kopier og gem følgende link. OBS: Enhver med linket kan se resultatet.